Early Abstractions

Early Abstractions

Harry Smith posługiwał się animacją światła, barwnymi filtrami, elementami wyciętymi z papieru, a także stosował zabiegi mechanicznej ingerencji w taśmę filmową, wykorzystywane także przez późniejszych twórców awangardowych.

Abstrakcyjne filmy Harry’ego Smitha mają plastyczny charakter. Twórca rozpoczął swoją działalność w 1939 roku i kontynuował ją do lat 80. Kolekcja abstrakcyjnych filmów Harry’ego Smitha nazwana „Early Abstractions” została uznana za skarb kultury amerykańskiej. Filmy są włączone do Biblioteki Kongresu.

Harry Smith posługiwał się animacją światła, barwnymi filtrami, elementami wyciętymi z papieru, a także stosował zabiegi mechanicznej ingerencji w taśmę filmową, wykorzystywane także przez późniejszych twórców awangardowych.

Opis na podstawie tekstu Andzeja Pitrusa, „Film awangardowy w latach 1930-1959”, w: „Historia kina”, t. 1, „Kino nieme”, pod red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Kraków 2009

DŁUŻSZY OPIS
KRÓTSZY OPIS

  • czas trwania:
    23 min.
  • kraj/rok:
    USA / 1939-56
  • reżyseria:
    Harry Smith
  • produkcja:
    Harry Smith

Inne filmy z sekcji

Akademia filmu awangardowego

Dawson City: czas zatrzymany
Dawson City: Frozen Time
Rytmy światła
Light Rhythms
Manhatta
Manhatta
 
Doc shop
Kup nasze filmy na DVD
NEWSLETTER
Zapisz się do newslettera